CV

CV 


2018 - 
PR & DIGITAL BRANDING / Disputs.com

  • PR, Kommunikation & Marketing i et legaltech startup, Disputs.com, som tilbyder online konfliktløsning - forlig, mediation og voldgift - hurtigere og billigere end traditionelle domstole og udbydere. Disputs har vundet Danish Design Award 2022 i kategorien Outstanding Service og været nomineret til Karnovs Nytænkerpris 2022.


2018 -
KONSULENT / MARKETING & KOMMUNIKATION

  • Brand Digital Asset Manager i DFDS Shipping & Logistics med ansvar for virksomhedens globale, digitale marketingplatform (udviklet i Frontify), herunder implementering af brand design og tone of voice, øget usability, udvikling af brugermanualer, undervisning og optimering af arbejdsprocesser. Derudover genforhandling af kontrakter.

  • Digital Marketing for Kvik Køkken København, Roskilde, Svendborg og Frederikssund

  • PR & Kommunikation for skulptør Stig Persson, stigpersson.com

  • Marketing for Hotel Ry, Restaurant Ry'tteriet, GastroPub, CharcuteRy og Molen Hundested

  • Idé og koncept til Københavns bæredygtige messe, Holdbart i TAP1, med udgangspunkt i urban sustainability samt medudvikling af en bæredygtig madkasse, My Munchie, som forhandles i bl.a. Coop.


2013-2018
HEAD OF PR, MARKETING & COMMUNICATION / Dragsholm Slot & Brdr. Price

  • Ansvarlig for marketingafdelingen på Dragsholm Slot med hotel, 3 restauranter og møde-, konference- og selskabsaktiviteter samt restaurantkæderne Brdr. Price og Price’s Diner.
  • Fra ledelse, strategi og idé til implementering, eksekvering og evaluering.
  • Jeg løste samtlige marketing- og kommunikationsrelaterede opgaver alene, indtil det blev muligt at ansætte flere medarbejdere i afdelingen.

    RESULTATER
  • Etablering af marketingafdelingen fra en 1-person-funktion til et full service inhouse-bureau, der varetog samtlige opgaver inden for PR, marketing, kommunikation, design og events.
  • Alle virksomheder fik en skarp og konsekvent identitet, blev 100% integreret i digitale marketing- og ecommerce-platforme, og hver virksomhed gik fra 500 til 20.000 følgere på Facebook og Instagram.
  • Markant øget omsætning, trafik, omtale og kendskabsgrad, både lokalt, nationalt og globalt, via digital og analog marketing, storytelling, SoMe, hjemmesider, nyhedsmail, kunderejser, events samt PR, relevante medier, samarbejdspartnere og lobbyarbejde.
  • Dragsholm Slot havde lav kendskabsgrad, belægning og omsætning og var primært kendt som en bryllupslokation, da jeg tiltrådte, men blev sidenhen top-of-mind, når det gælder gastronomi, slotsophold, selskaber og mødedage/konferencer samt opfattet som en respekteret virksomhed og attraktiv arbejdsplads i regionen. Dragsholm Slot opnåede desuden en Michelin-stjerne, adskillige danske og internationale anerkendelser, priser, omtaler samt gentagne omsætningrekorder.
  • Udvikling og markedsføring af BtB-konceptet “800 Years in Business”, som resulterede i en markant stigning i møde- og konferenceophold samt erhvervssamarbejder.
  • Brdr. Price havde to store, tomme restauranter med lav omsætning og dårlig omtale, “Price i krise” på forsiden, og er sidenhen vokset til en restaurantkæde.
  • Bdr. Prices månedlige fyraftensarrangement “A Talk”, som gæstes af en kendt kulturpersonlighed blev et tilløbsstykke, og Dragsholm Slots 800-års fødselsdag blev fejret med et omfattende kulturhistorisk arrangement for knap 3.000 gæster.


2011-2013
HEAD OF PR, MARKETING & COMMUNICATION / LêLê Group

  • Ansvarlig for PR, Marketing og Kommunikation i den vietnamesiske restaurantkæde med restauranter, catering, events og produktionskøkken.
  • Fra ledelse, strategi og idé til implementering, eksekvering og evaluering.

    RESULTATER
  • Etablering af en professionel administration, en marketingafdeling, LêLê Catering, LêLê Street Kitchen, LêLês event-aktiviteter samt bidrage til øget kendskabsgrad, øget omsætning, solidt netværk samt skabe et stærkt brand for et mindre marketingbudget, herunder vinde prisen “Byens Bedste Takeaway”.
  • LêLê blev et stærkt, autentisk og populært gastronomisk brand, som tiltrak både lokale, nationale og udenlandske gæster og journalister.
  • Udvikling og implementering af en konsekvent, differentierende visuel identitet for alle virksomheder.
  • LêLê var lukningstruet, og det lykkedes at redde virksomheden, som fik overskud to år i træk.


2011-2013
CENSOR på KEA / Københavns Erhvervsakademi

  • Censor i den afsluttende eksamen på Design & Business-linjen


2010-2011
ART DIRECTOR / Noa Noa

  • Ansvarlig for Noa Noas nye visuelle identitet og kommercielle ansigtsløftning, herunder idé og udvikling af internationale kampagner, photo shoots, lookbooks, Brand Book, kataloger, messemateriale, diverse tryksager, POS-materialer, hjemmeside og “look and feel” med respekt for brandets oprindelige DNA.
  • Noa Noa var netop solgt til en kapitalfond, brandet skulle have en markant make-over, og stillingen var nyoprettet til formålet som nøgleperson i marketingafdelingen.

    RESULTATER
  • Noa Noa fik ny, mere kommerciel identitet og differentieret DNA samt markant øget omsætning på udsalgskampagner og en større yngre kundegruppe.


1999-2010
KOMMUNIKATION, REKLAME & ART DIRECTION / Paprika

  • Selvstændig rådgiver/bureau, herunder udvikling, idé/koncept, projektledelse, færdiggørelse og produktion samt freelancer på reklamebureauer og underviser på reklameskole.
  • Største projekt: Projekt Arbejdsevnemetode for Socialministeriet og Arbejdsmarkedsstyrelsen, herunder identitet og produktion af samtlige kommunikationsmaterialer og omkring 1 mio. tryksager.
  • Andre projekter: Projektledelse og formidling af et World Bank-projekt i Kampala, Uganda, som ville øge uddannelsesniveauet i landet via e-learning. Foredrag om branding i det færøske postvæsen, Thorshavn. Fast leverandør til Deloitte Business Consultings projekter for ministerier og styrelser.


2003-2009
UNDERVISER / Jensens Reklameskole og kurser i Århus og København

  • Fast tilknyttet underviser i de kreative fag, strategi, teori og målgrupper på en reklameskole og dens erhvervskurser målrettet reklamebureauer og marketingafdelinger.


2000-2001
CONCEPT & COMMUNICATION DIRECTOR / Aston Interactive

  • Daglig leder, kreativ chef og produktionschef, i et webbureau, der blev opkøbt af landets største webbureau, Aston Interactive. Virksomheden lukkede under IT-krisen.


1999-2000  Inhouse advertising / Velux

1994-1999  Inhouse advertising / Time/system International 

1993-1994  AD-assistent / Independence House 





Ursula Rosenkrantz Ugilt

BESTYRELSESPOSTER

  • Medstifter af og bestyrelsesforkvinde i Villa Social (tidl. Børn & Unge i Nød) for anbragte og tidligere anbragte børn og unge.
  • Bestyrelsesmedlem i Kræmmerhusets Sociale Fond for udsatte voksne, der har brug for støtte til at komme videre i livet.

    RESULTATER
  • Stiftelse, fundraising, projektledelse og markedsføring af en velgørende fond, Villa Social, som kan melde udsolgt til samtlige fundraising-arrangementer (Charity Baren / 300-500 gæster pr. gang) og har opnået gentagne omsætningsrekorder. Læs mere på villasocial.dk